مد و زیبایی

کرم روز و شب چیست؟

کرم‌های روز و کرم‌های شب با مسدود کردن سد پوستی، پوست را مرطوب می‌کنند تا از از بین رفتن رطوبت جلوگیری کنند و از سطح پوست در برابر عوامل خارجی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت کنند. کرم ها به دلیل ترکیبات قوی روغن، گیاه یا آب، سرعت جذب سریع تری دارند. معمولاً آنها به عنوان امولسیون کننده فقط برای کاربردهای آرایشی موضعی استفاده می شوند. آنها معمولاً در دسته مراقبت از پوست بالینی قرار می گیرند.

“مرطوب کننده ها” چیست؟

مرطوب کننده ها برای بازگرداندن آبرسانی به سطح پوست طراحی شده اند و معمولاً غیر کومدوژن هستند و منافذ را مسدود نمی کنند.

آنها به عنوان یک مانع اضافی برای جلوگیری از خروج رطوبت از پوست عمل می کنند و در مقایسه با کرم ها دارای قوام سبک تر و بدون چربی هستند.

مرطوب‌کننده‌ها معمولاً فقط در رده بازار لوازم آرایشی و بهداشتی قرار می‌گیرند و به‌طور سنتی برای کسانی که رنگ پوست خشک، پوسته‌دار یا خارش دارند ساخته می‌شوند.

چه کرم روز و شبی برای من مناسب است؟

چه کرم روز و شبی برای من مناسب است؟

یافتن کرم روز و کرم شب مناسب برای رژیم مراقبت از پوست شما به رنگ پوست یا شدت مشکل پوست شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر مستعد چین و چروک و آفتاب سوختگی هستید، ممکن است بخواهید کرم روزی را پیدا کنید که دارای خاصیت محافظتی عالی در برابر UVA/UVB باشد.

اگر مستعد ابتلا به پوست خسته و فرسوده هستید، ممکن است ایده آل باشد که یک کرم شب تقویت کننده کلاژن برای مقابله با آسیب پوست خود پیدا کنید. این کرم ها قوام روغن سنگین تری دارند و دارای عوامل بازسازی کننده پوست مانند سرامیدهای مغذی و ویتامین های آنتی اکسیدان هستند.

مواد اصلی در کرم های روز و شب عبارتند از:

– ویتامین A، C و E

– اسید هیالورونیک برای جلوگیری از احتباس آب

– AHA ها یا BHA ها و اسید گلیکولیک برای جلوگیری از لکه ها و تسکین جوش ها

– عصاره های گیاهی طبیعی مانند گل سرخ، روغن درخت چای و روغن زیتون – این مواد از نظر بالینی ثابت شده اند که باعث تسکین، بازسازی، تغذیه و نرم کردن رنگ پوست می شوند.

– گلیسیرین

– پپتیدهای بازسازی کننده طبیعی اگر پوست شما کمی بدتر به نظر می رسد، ممکن است بخواهید کرم روز یا کرم شب را انتخاب کنید و مرطوب کننده قدیمی را که استفاده می کردید دور بریزید. کرم ها و مرطوب کننده ها – صدا و ظاهر یکسانی دارند، بنابراین باید یکسان عمل کنند. اشتباه!

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا