روانشناسی

چگونه صبورتر باشیم؟ ۱۰ راه برای پرورش صبر در زندگی روزمره

چگونه صبورتر باشیم؟ ۱۰ راه برای پرورش صبر در زندگی روزمره

صبورتر بودن در زندگی روزمره مستلزم تلاش آگاهانه برای مدیریت احساسات منفی، چارچوب بندی مجدد موقعیت های چالش برانگیز و حفظ تمرکز بر اهداف و ارزش های بلند مدت است. همراه با ذهن آگاهی و شفقت به خود، این استراتژی ها می توانند به میزان قابل توجهی سطح صبر شما را بهبود بخشند.

۱٫ به دنبال فرصت های کوچک برای تمرین صبر باشید

صبر یک مهارت است و مانند هر مهارت دیگری در طول زمان رشد می کند. با پذیرش آزارهای جزئی در زندگی روزمره خود شروع کنید. دفعه بعد که در آن صف طولانی قرار گرفتید یا در ترافیک گرفتار شدید، از این به عنوان فرصتی برای تمرین صبر استفاده کنید تا اینکه تسلیم ناامیدی شوید.

۲٫ ذهن آگاهی را تمرین کنید

توسعه ذهن آگاهی به طور طبیعی صبر ما را تقویت می کند. تمرین ذهن آگاهی شما را به لحظه حال باز می گرداند، سطح استرس را کاهش می دهد و توانایی شما را برای مقابله با موقعیت های چالش برانگیز افزایش می دهد. بنابراین دفعه بعد که متوجه شدید بی حوصله شده اید، تجربه خود را تصدیق کنید و سعی کنید به سادگی احساسات خود را بدون قضاوت مشاهده کنید.

این نشانه ها یعنی نیاز به مشاور دارید؟

۳٫ دیدگاه خود را تغییر دهید

گاهی اوقات، تغییر دیدگاه شما می تواند همه چیز را تغییر دهد. به جای اینکه یک موقعیت را به عنوان یک مانع ناامیدکننده نگاه کنید، سعی کنید آن را فرصتی برای مکث، تأمل یا حتی یادگیری چیز جدیدی ببینید.

۴٫ آنچه خارج از کنترل شماست را بپذیرید

تشخیص دهید چه چیزی را می توانید تغییر دهید و چه چیزی را نمی توانید تغییر دهید. پذیرش آنچه نمی توانید کنترل کنید می تواند استرس و اضطراب را از بین ببرد. در عوض، روی آنچه می توانید تأثیر بگذارید تمرکز کنید و بقیه را رها کنید.

۵٫ با خود مهربان باشید

صبور بودن یک شبه اتفاق نمی افتد. این یک تمرین است – تمرینی که از شما می‌خواهد صبور باشید، و به معنای پرورش شفقت به خود است. بدانید که احساس بی حوصلگی یک تجربه مشترک انسانی است و شما را به یک فرد بد تبدیل نمی کند. با مهربانی با خود صحبت کنید و از انتقاد از خود بپرهیزید، که فقط باعث بدتر شدن حال شما می شود. به یاد داشته باشید که چه چیزی برای شما مهم است

۶٫ به یاد داشته باشید که چه چیزی برای شما مهم است

در لحظات بی حوصلگی، اهداف بلندمدت و ارزش هایی که اقدامات شما را هدایت می کنند را به خود یادآوری کنید. اگر چیزی که برای شما مهم است ارتباط شما با عزیزانتان است، به شما کمک می کند وقتی کاری که شما را ناامید می کند با آنها صبورتر باشید. همسو کردن پاسخ‌هایتان با نیات عمیق‌ترتان صبر را تقویت می‌کند و واکنش‌های عجولانه را کاهش می‌دهد.

۷٫ تمرین مدیتیشن را توسعه دهید

ثابت شده است که مدیتیشن فواید متعددی دارد، از جمله بهبود خودتنظیمی که می تواند در پرورش صبر کمک کننده باشد. خبر عالی این است که برای دیدن فواید آن نیازی به مدیتیشن طولانی مدت ندارید. حتی تمرین‌های کوتاه مدت مدیتیشن روزانه می‌تواند در درازمدت فواید زیادی را به همراه داشته باشد. بنابراین یافتن تمرینی که از آن لذت می برید می تواند سرمایه گذاری عالی برای وقت شما باشد.

 

چگونه صبورتر باشیم؟ 10 راه برای پرورش صبر در زندگی روزمره

۸٫ استرس و اضطراب را مدیریت کنید تا بی صبری را کنترل کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه فردی صبورتر باشید این است که مطمئن شوید استرس و اضطراب خود را کنترل می‌کنید. هر چه در بدن و ذهن خود آرامش بیشتری داشته باشید، صبور بودن با دیگران یا تجربیات ناامیدکننده ای که ممکن است در زندگی داشته باشید آسان تر است.

۹٫ مطمئن شوید که خواب کافی دارید

ممکن است پیشنهاد ساده‌ای به نظر برسد، اما وقتی صحبت از صبور بودن بیشتر می‌شود، خواب بسیار مهم است. خواب برای سلامت روان و تندرستی بسیار مهم است و به همراه آن توانایی صبور بودن بیشتر است. بر کسی پوشیده نیست که وقتی شما کم خواب هستید زندگی به سادگی دشوارتر می شود و مطمئناً داشتن فیوز کوتاه تر با آن منطقه همراه است.

۱۰٫ برای لحظات بی حوصله، یک برنامه آرام بخش ایجاد کنید

زمانی که احساس ناامیدی و سرخوردگی می کنیم، زمان می برد تا به حالت آرامش برگردیم. با این حال، می توانید با داشتن یک برنامه آرام برای زمانی که شرایط سخت می شود، این روند را تسریع کنید. فعالیت ها یا عاداتی را ایجاد کنید که به شما کمک می کند آرام شوید و زمانی که احساس بی حوصلگی می کنید از آنها استفاده کنید، مانند کار نفس کشیدن، مدیتیشن یا نوشتن در یک مجله. به این ترتیب دفعه بعد که احساس کردید زندگی شما را تحت فشار قرار داده است، برنامه ای برای نحوه تنظیم مجدد خواهید داشت.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا