مد و زیبایی

چرا استفاده از مرطوب کننده برای پوست مهم است؟


همه می دانند که اگر می خواهید پوستی سالم و درخشان دارید، باید مرطوب کنید. اما آیا می دانید مرطوب کننده در واقع چه کاری انجام می دهد؟ و آیا روش درستی از آن استفاده می کنید؟ اگر پاسخ شما “نه” است، اینجا کجا کمک می کند! از پیدا کردن مرطوب‌کننده صورت روزانه مناسب برای نوع پوستتان گرفته تا دانستن زمان و نحوه استفاده از آن، برای تبدیل شدن به یک استاد مرطوب‌کننده به ادامه مطلب بروید!

نقش مرطوب کننده چیست؟

احتمالاً این دقیقاً همان چیزی است که شما به آن فکر می کنید – کار اصلی یک مرطوب کننده صورت آبرسان این است که به پوست خشک رطوبت اضافه کند و از خشک شدن مجدد آن جلوگیری کند. فراتر از آن، چیزهای زیادی وجود دارد که مرطوب کننده ها می توانند انجام دهند که به زودی به آنها خواهیم پرداخت.

می دانیم، استفاده از مرطوب کننده می تواند یک مرحله اضافی آزاردهنده در روال مراقبت از پوست شما باشد، اما به ما اعتماد کنید، این بسیار مهم است. پس حتی به نادیده گرفتن آن فکر نکنید!

چرا استفاده از مرطوب کننده مهم است؟

چرا استفاده از مرطوب کننده برای پوست مهم است؟

بیایید آن را با ۵ مزیت برتر مرطوب کننده تقسیم کنیم:

۱٫ جلوگیری از خشکی
هوای سرد یا هوای گرم، تهویه مطبوع یا گرمای داخلی؛ آیا می دانستید که همه این عوامل محیطی می توانند رطوبت را مستقیماً از پوست شما خارج کنند؟ اینجاست که یک مرطوب‌کننده خوب وارد می‌شود. نه تنها رطوبت از دست رفته را جایگزین می‌کند، بلکه به جلوگیری از از دست رفتن در آینده کمک می‌کند.

۲٫ کند کردن علائم پیری
واقعیت: پوست هیدراته پوستی جوان تر است. شما در حال فکر کردن هستید، “چرا باید الان به آن فکر کنم؟” زیرا هرگز برای جلوگیری از خطوط ریز و چین و چروک آینده زود نیست. و آن احساس چاق و محکمی که پس از دادن مقداری آبرسانی به صورت خود به دست می آورید در واقع به کند کردن این روند کمک می کند. می توانید بعداً از ما تشکر کنید!

۳٫ کمک به مبارزه با آکنه
ممکن است عجیب به نظر برسد که رطوبت بیشتری به پوست های چرب اضافه کنید، اما در واقع منطقی است. اینطور فکر کنید: وقتی پوست شما خشک می شود، پیامی به غدد شما ارسال می کند تا روغن بیشتری تولید کنند که می تواند منافذ شما را مسدود کند و باعث ایجاد جوش شود. بنابراین، اگر پوست به درستی هیدراته شود، در واقع می تواند به جلوگیری از تولید چربی بیشتر از نیازش کمک کند.

۴٫ محافظت در برابر خورشید
ما نمی توانیم به اندازه کافی به شما بگوییم که استفاده از یک محصول با SPF حتی در ماه های سردتر چقدر مهم است. از آنجایی که متخصصان پوست استفاده از SPF را هر روز توصیه می کنند، چرا به سراغ مرطوب کننده ۲ در ۱ که حاوی محافظ در برابر آفتاب است نروید؟

۵٫ تسکین پوست های حساس
آیا پوست قرمز و تحریک شده دارید؟ آیا لکه های خشک و خارش دار دارید؟ پوست حساس نیاز به مراقبت ویژه دارد. به دنبال مرطوب‌کننده‌ای باشید که دارای مواد تسکین‌دهنده مانند آلوئه ورا، بابونه، بلغور جو دوسر و عسل باشد.

طریقه استفاده از مرطوب کننده

ما اشاره کردیم که بعد از شستن صورت خود را مرطوب کنید، بنابراین در اینجا جزئیات وجود دارد:
۱٫ پس از شستن صورت، قبل از استفاده از مرطوب کننده مورد علاقه خود، آن را خشک کنید.
۲٫ مطمئن شوید که مرطوب کننده را به آرامی و با حرکت های رو به بالا استفاده می کنید. هرگز پوست خود را فشار ندهید یا نکشید.
۳٫ اگر می خواهید آرایش کنید، قبل از کرم پودر یا هر آرایش دیگری از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا